Hoe stel je de beste sociale mediaplatforms vast voor zakelijk gebruik?
Als bedrijfseigenaar komt er mogelijk nooit een einde aan uw actieplan, dus het toevoegen van socialemediabeheer aan uw steeds groter wordende lijst met prioriteiten kan enigszins ontmoedigend lijken.
Er zijn een aantal zeer onderscheidende platforms die voor u beschikbaar zijn en het lijkt vaak bijna onmogelijk om de tijd te vinden om ze allemaal te gebruiken en te gebruiken.
Maar het cruciale punt om te tiktok volgers kopen onthouden is dat je ze niet allemaal hoeft te hebben!
Met slechts een beperkte hoeveelheid tijd en middelen, is uw eerste taak het vinden van de sociale mediaplatforms die uw bedrijf direct ten goede zullen komen.
Om te zien welke het meest geschikt voor u is, volgt hier een korte handleiding over waar u op moet letten:
Maar moet u eerst beslissen of u überhaupt op sociale media moet zijn?
Die vraag zou een no-brainer moeten zijn!
Natuurlijk is er hier absoluut geen onzekerheid – elk bedrijf zou aanwezig moeten zijn op sociale media.
De belangrijkste redenen waarom zijn:
Het biedt een directe lijn van interactie met uw bestaande klanten – en zelfs toekomstige klanten.
Het biedt u de mogelijkheid om belangrijke ideeën van klanten te vergelijken, te beoordelen en aan te pakken.
Het zal verwijzingsverkeer naar uw internetsite op internet brengen of zoals ik het soms de World Wide Wait!
Het kan helpen om naamsbekendheid en begrip bij een nieuwer publiek te brengen.
Het kan uw bedrijf ten goede komen op het gebied van SEO.
Het helpt om te laten zien dat uw bedrijf up-to-date en, nog belangrijker, actief en levendig is. De bedrijven die hun laatste Tweet twee jaar geleden laten zien, zijn mogelijk gesloten of staan op het punt dat te doen!
Hoewel er een groot aantal voordelen zijn, betekent dit niet dat men zich moet aanmelden voor elke trendy sociale mediasite die bestaat.
Wat zijn de sociale mediaplatforms waar je aan moet denken?
Het is duidelijk dat dit tot op zekere hoogte afhankelijk is van het soort bedrijf dat u heeft, maar als algemene vuistregel zijn dit de belangrijkste platforms die u niet echt kunt missen.
Laten we beginnen met de reus van allemaal – dit jaar, in 2015, werd gemeld dat Facebook elke maand 1,4 miljard actieve gebruikers heeft. Een publiek van die omvang kan dus niet worden genegeerd.
Twitteren
Naarmate uw onderneming groeit en zich ontwikkelt, zullen nog meer mensen erover beginnen te praten – en dan wilt u echt deel uitmaken van die gesprekken. Met Twitter kun je zowel met je volgers als met je concurrenten in discussie gaan.
Google+
Hoewel men de vele andere zoekmachines niet kan vergeten, is Google de nummer één plek waar iedereen die iemand is gezien wil worden!
Het hebben van een profiel voor uw bedrijf op Google+ maakt het mogelijk en helpt bij het genereren van rich media-zoekresultaten binnen Google, die de naam van uw bedrijf, uw locatie en contactgegevens bevatten.
Ik moet zeggen dat ik twijfelde of ik LinkedIn op deze lijst moest zetten, omdat uw bedrijf hier waarschijnlijk niet echt op hoeft te staan.
Maar je moet hier duidelijk aanwezig zijn.
Als Chief Executive Officer of eigenaar van een klein bedrijf moet u een LinkedIn-profiel hebben om te kunnen pronken met uw staat van dienst en ervaring.
Last but not least is Instagram. Sommige mensen wijzen Instagram af omdat het een relatief klein sociaal platform is, maar het publiek groeit voortdurend en is de keuze van meer dan 50% van de gebruikers tussen 18 en 29 jaar. Als de demografie van je doelgroep binnen die leeftijdsgroep valt, dan is Instagram een platform dat je niet mag missen.
Social media evolueert voortdurend, dus het helpt echt als uw aanpak en methoden aanpasbaar blijven.
Zorg ervoor dat u voortdurend evalueert wat echt goed voor u werkt – en wat nog belangrijker is – op die manier kunt u bijhouden of u op de goede weg bent voor uw bedrijf.